Досвід роботи асистента вчителя інклюзивного класу
Асистентом учителя в загальноосвітній школі І –ІІІ ст. №
1 ім. Героя Радянського Союзу І.К. Конька Світловодської міської ради працюю з
1 вересня 2019 року. Пройшла курси підвищення кваліфікації учителів закладів
загальної середньої освіти, які навчають учнів з особливими освітніми потребами,
асистентів вчителів при КОІППО ім. В. Сухомлинського. Опрацювала законодавчі
нормативні документи, беру участь у роботі ШМО, поділилась досвідом роботи з
проблеми «Учитель та асистент: професійне співробітництво».
Працюю над проблемою «Розвиток творчої активності учнів з
ООП як основа соціалізації особистості в новій українській школі».
У своїй роботі застосовую командний підхід, працюю над
задоволенням індивідуальних потреб учнів, тісно співпрацюю з учителем,
учителями-предметниками (англійська мова, фізкультура). Здійснюю співпрацю з
батьками, надаю їм консультації щодо організації роботи дітей з ООП повідомляю
їм про досягнення дітей у навчанні, про освітній процес у школі, знайомлю з
розкладом уроків, проведенням з дітьми коригуючих занять.
Беру участь у
створенні індивідуальних програм розвитку дітей з ООП, їх перегляді та
коригуванні, облаштуванні освітньо-розвивального середовища, що відповідає
принципам сучасного дизайну. Постійно ведуть спостереження за формуванням
дитини як особистості, за роботою дітей з ООП на уроках та на перервах,
сприяють залученню дітей у роботі гуртків, участі у конкурсах. Учні з ООП є
активними учасниками всеукраїнських конкурсів з українознавства «Патріот».
В рамках
реалізації методичної проблеми працюю над виявленням творчих здібностей,
талантів, обдарувань дітей з ООП шляхом залучення їх до участі у предметних
тижнях, тижнях БЖД, класних святах. На уроках трудового навчання учнів з ООП
пробують свої сили у створенні витинанок, діючих макетів «рука-маніпулятор,
авіомобіль, що рухається, плетіння зі стрічок браслетиків тощо). На уроках образотворчого мистецтва
виконують запропоновані завдання, з великим задоволенням малюють картини
природи, нереальних казкових героїв, створюють ілюстрації до тижнів БЖД,
розвиваючи таким чином свої творчі здібності.
На уроках організовують проведення фізкультхвилинок, на
перервах проводжу рухливі ігри для усіх дітей класу. Співпрацюю з учителем у
використанні ТЗН, допомагаю готувати матеріали для уроків, роздавати зошити,
індивідуальні завдання (картки), оформлювати дошку.
Глибоко переконана, що розвитку активності дітей з ООП
передує емоційний розвиток. Тому щодня знаходжу час для розмов з такими дітьми,
зясовую їх емоційний стан, прагну, щоб вони ділилися своїми думками.
З метою
удосконалення своєї роботи прослухала вебінари:
«Онлайн-сервіси
для організації дистанційного та змішаного навчання дітей з ООП» (свідоцтво).
«Співпраця
асистента вчителя з педагогами супровід інклюзивного навчання у сучасних умовах»
( Всеосвіта).
«Інклюзивна освіта у сучасній українській школі» (на урок).
«Ефективна взаємодія вчителя і асистента - складова
успіху роботи в інклюзивному класі» ( Всеосвіта).
«Підтримка дітей з ООП: практичні поради» (Всеосвіта).
«Основні функції та посадові обов'язки асистента вчителя
в інклюзивному класі» (Всеосвіта).
«Особливості дистанційного навчання дітей з ООП» (НУШ).
Комментарии
Отправить комментарий